Uzaktan Çalışma, Çalışan Karması ve Performans
Cevat Giray Aksoy - King's College London
Tarih: 25 Aralık 2024
Saat: 11:00
Yer: İşletme Fakültesi, 5. Kat - Toplantı Salonu
Özet
Uzaktan çalışmaya kalıcı bir geçiş, iş gücü bileşimini ve şirket düzeyindeki sonuçları nasıl etkiler? Bu soruyu, COVID-19 sokağa çıkma kısıtlamaları nedeniyle aniden kalıcı uzaktan çalışmaya geçen büyük bir çağrı merkezinden toplanan 2019-2022 yılları arasındaki idari panel verilerini kullanarak ele alıyoruz. Bulgularımız, uzaktan çalışmaya geçişin çalışan bileşimini önemli ölçüde değiştirdiğini, daha yaşlı ve daha eğitimli çalışanların oranını artırdığını, aynı zamanda Türkiye'nin iş gücünde geleneksel olarak yeterince temsil edilmeyen grupları, örneğin evli kadınlar ve kentsel alanların dışında yaşayan bireyleri de içerecek şekilde iş gücü havuzunu genişlettiğini ortaya koyuyor. Ek olarak, çalışanların saat başına daha fazla çağrı işlemesiyle acente üretkenliğinde önemli bir artış görüldü. Bu üretkenlik artışı, çağrı kalitesinden ödün vermeden daha kısa çağrı süreleri, azaltılmış konuşma süresi, daha az idari görevler ve daha az mola ile sağlandı. Ofiste yüksek performans gösteren çalışanlar, uzaktan ortamda güçlü performanslarını korurken, daha az üretken çalışanlar en önemli üretkenlik iyileştirmelerini yaşadılar; bu da potansiyel bir eşitleyici etki olduğunu gösteriyor. Ayrıca, daha önce ofiste çalışma deneyimi olanlar, uzaktan çalışmaya başlayanlara kıyasla performanslarını daha hızlı geliştirdiler; bu da ilk ofis deneyiminin öğrenmeyi hızlandırabileceğini gösteriyor.
Bu sayfa Nüfus ve Sosyal Politikalar Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından en son 07.12.2024 17:15:20 tarihinde güncellenmiştir.